ৰঙালী বিহুৰ আৰম্ভণি অসমীয়া নৱবৰ্ষৰ। তিনিওটা উৎসৱৰ ভিতৰত এইটোৱেই আটাইতকৈ মনোৰঞ্জন আৰু মজাৰ। বসন্ত কালত ইয়াক পালন কৰা হয় আৰু ইয়াক ব’হাগ বিহু বুলিও কোৱা হয় । এই উৎসৱত নৃত্য, আনন্দ, সুখ আৰু সংগীতৰ প্ৰতীক। এই উদযাপনৰ ভিতৰত পুৰুষে পথাৰত মশাল জ্বলোৱা আৰু পেপা নামৰ ম’হৰ শিং বজোৱাও দেখা যায় ৷ তদুপৰি পশুধনক পূজা কৰা হয়, যিটো উপাৰ্জনৰ প্ৰধান উৎস বুলি গণ্য কৰা হয়। ঘৰৰ ভিতৰত আৰু বাহিৰৰ স্থানত নৃত্য প্ৰদৰ্শন অনুষ্ঠিত কৰা হয়।
কঙালী বিহু
কাতি বা কঙালী বিহু কৃষিৰ লগত ওতঃপ্ৰোতভাৱে জড়িত। কঙালী মানে দুখীয়া যাৰ খাবলৈ বেছি নাই। কঙালী বিহুত তুলসী গছৰ সন্মুখত চাকি, মাটিৰ দীপ জ্বলাই লক্ষ্মী (ধনৰ দেৱী) দেৱীক পূজা কৰা হয়। হিন্দু ধৰ্মত তুলসী উদ্ভিদ (তুলসী) পবিত্ৰ স্থান দখল কৰিছে। আনকি শস্যৰ উৎকৃষ্ট স্বাস্থ্যৰ বাবে ধাননি পথাৰতো চাকি জ্বলাই দিয়া হয়।
ভোগালী বিহু
মাঘ বিহু বুলিও কোৱা হয় , যিটো শস্য চপোৱাৰ উৎসৱ আৰু চপোৱাৰ অন্ত পৰে। ভোগ শব্দৰ অৰ্থ হৈছে মজা, আনন্দ আৰু খোৱা। ' উৰুকা ' নামৰ প্ৰাকক্ষণত ডেকা ল'ৰাবোৰে চপোৱা শস্যৰ ঘাঁহ আৰু ' মেজি ' ৰাতি নদীৰ পাৰত ' ভেলাঘৰ ' নামেৰে জনাজাত এটা অস্থায়ী কুটিৰ সাজি লয়। বয়োজ্যেষ্ঠসকলক সন্মান দেখুৱাবলৈ গামোছাক ৰঙা সীমাৰেখাযুক্ত পৰম্পৰাগত ধৰণৰ কাপোৰ উপহাৰ দিয়া হয়। এই উৎসৱৰ এটা স্বকীয় বৈশিষ্ট্য হ’ল কিছুমান ঠাইত বাফেলো ফাইট, কক-ফাইট, নাইটিংগেল-ফাইট আদি বিভিন্ন ধৰণৰ খেলৰ আয়োজন কৰা হয়।
বিহু উৎসৱৰ তাৎপৰ্য
অঞ্চলটোত পালন কৰা এই উৎসৱটো খেতিৰ কেলেণ্ডাৰৰ লগত জড়িত। মানুহে সমৃদ্ধি আৰু ভাল শস্যৰ বাবে প্ৰাৰ্থনা কৰে। তদুপৰি বিহু শব্দ দুটা শব্দৰ পৰা উদ্ভৱ হোৱা বুলি বিশ্বাস কৰা হয় - বি মানে বিচৰা আৰু হু মানে দিয়া। পৰম্পৰাগত নৃত্য আৰু সংগীতৰ দ্বাৰা বিহু উদযাপন কৰা হয় আৰু তাৰ পিছত ঢোল , পেপা , তাল আৰু গগোনা আদি বিভিন্ন বাদ্যযন্ত্ৰ বজোৱা হয় ৷ যিহেতু অসম কৃষিভিত্তিক অঞ্চল আৰু ব্ৰহ্মপুত্ৰ নদী পানীৰ প্ৰধান উৎস, গতিকে তিনিওটা উৎসৱ ৰাজ্যখনৰ প্ৰধান উৎসৱ। অঞ্চলটোৰ কৃষকসকলৰ বাবে এই উৎসৱ তেওঁলোকৰ হৃদয়ৰ ওচৰত।
Whether you have a question, feedback, or require further information about our services, we encourage you to get in touch. We value every inquiry and strive to respond promptly and efficiently.